Доброго дня, дорогі
шестикласники!
Тема сьогоднішнього
уроку: «Листок: його будова та
функції»
Вам
потрібно переписати цей конспект у зошити і виконати завдання.
1.
Листок – вегетативний орган рослини.
2.
Листок
має обмежений ріст, а корінь і стебло необмежений.
3. Він виконує такі функції: фотосинтез, дихання і випаровування води.
4.
Листок складається з листкової пластинки і черешка. Намалюйте мал.. 116(1). Листок, в якому є черешок
називається черешковим:
в яблуні, полуниці, акації.
5.
Листки,
в яких нема черешка, називаються сидячими: у
пшениці, ячменю, кукурудзи. Намалюйте і підпишіть мал..116.
6.
Листки
мають різну форму листкової пластинки: намалюйте мал.. 117(шість на вибір).
7.
Листки
бувають прості і складні. Простий листок на черешку має одну листкову
пластинку(липа, дуб, клен), намалюйте і підпишіть мал..118 (А).
8.
Складний листок – на одному спільному черешку декілька листкових
пластинок (акація, клен, троянда, малина), намалюйте і підпишіть мал..118 (Б).
9.
Порядок
, в якому розташовані листки на стеблі називається листорозміщенням.
10.Чергове або спіральне листкорозміщення. Коли листки розміщені один за одним.
По спіралі (вишня, абрикос, береза).
11.Супротивне – коли листок проти листка (калина, бузок).
12. Кільчасте або мутовчасте – коли від вузла
відходить більше одного листка. Намалюйте мал.. 119 та підпишіть. Всі виділені
слова – підкресліть.
Прочитайте параграф28, ст..107-108. Вивчіть конспект.
До побачення!
Добрий день, мої
хороші шестикласники!
«Тривалість життя листків» - такою є тема сьогоднішнього заняття.
Вам потрібно:
1.
Прочитати
текст на ст.112-113.
2.
Виконати
наступне:
Переписати
речення і вставити пропущені слова
А)
Рослини, в яких листки живуть протягом одного року і повністю опадають восени –
називаються ……….. .
Б)
Рослини, в яких листки живуть кілька років і замінюються поступово –
називаються….. .
В)
Явище масового опадання листків восени, називають …….. .
Дайте відповіді на запитання письмово:
А)
Чому одні рослини скидають листки восени, а інші їх не скидають?
Б)
Чому зелені листки восени змінюють свій колір на червоний, чи жовтий, чи
рожевіють?
В)
Чому восени листок опадає, достатньо подиху вітру, чи краплині дощу?
02.02.2022
ВИДОЗМІНИ ЛИСТКА
1. Листки
виконують три основні функції: ФОТОСИНТЕЗ, ДИХАННЯ, ВИПАРОВУВАННЯ ВОДИ та певні
додаткові функції.
2. Листки
можуть видозмінюватися на Колючки ( у барбарису), М’ясисті луски в цибулі,
молодила; Вусики (в гороху), Брунькові лусочки і Сухі луски ( в цибулі).
3. Розгляньте
уважно мал. 125 на ст 114.
4. Прочитайте
текст на ст. 113-114. Запишіть, яке значення кожної з цих видозмін.
5. Виконайте
Завдання на ст.115, де написано (виконуйте в групах) – В Інтернеті знайдіть
приклади рослин з різними видозмінами листків і запишіть їх.
6. Дайте
відповідь на завдання, що розміщене біля мал. 126.
Результати опрацювання цієї теми – надішліть!
04.02.2022
Дорогі шестикласники, вітаю вас!
Виконайте будь ласка цей тест і надішліть мені до понеділка. Повторіть параграфи 21-29.
Тест:
«Внутрішня будова листка»
Початковий рівень
1 Ззовні шкірка листка вкрита:
А кутикулою;
Б продихами;
В хлоропластами.
2 Газообмін і випаровування води відбувається через:
А шкірку;
Б продихи;
В шкірку і продихи.
3 Продихи відкриті:
А вдень;
Б у жарку і суху погоду;
В вдень, у жарку і суху погоду.
4 Верхній шар фотосинтезуючої тканини утворюють клітини:
А стовпчасті;
Б губчасті;
В провідні пучки.
5 Розчини мінеральних речовин надходять до листка з ґрунту:
А по судинах;
Б по ситоподібним трубкам;
В по деревині.
6 На поверхні листка провідні пучки мають вигляд:
А жилок;
Б міжклітинників;
В пучків.
Середній рівень
7 Продихи складаються з:
а) дві замикаючі клітини;
б) клітини-замикачі; в) продихова щілина
8 судинно-волокнистий пучок складається з:
А твірної тканини:
Б механічна тканина;
В ситоподібні трубки;
Г судини.
9 губчаста тканина виконує функції:
А фотосинтезу;
Б транспірації;
В газообміну.
Достатній рівень
10 Встановити відповідність між визначеннями:
А вночі продихи 1. Відкриті
Б в жарку погоду 2. Відкрито-закриті
В вдень 3. закриті
11 Встановити відповідність між визначеннями:
А Транспірація —
Б Дихання —
В Фотосинтез —
1. це процес обміну газів у листку, який зумовлюється законами дифузії;
2. виділення через продихи крапель води;
3. процес випаровування води рослиною;
4. це процес утворення органічних сполук з вуглекислого газу і води під дією сонячного світла.
Високий рівень
12. Поясніть механізм утворення шару клітин, який відокремлює листок від пагону під час листопаду.
07.02.2022
Вітаю! Тема
сьогоднішнього уроку: «Транспорт речовин. Взаємозв'язки між різними частинами
рослини».
1. Потрібно прочитати параграф30 на ст..115-117.
2. Намалювати мал..127 на ст..116 і дати відповідь: «Чому
дерево загине, якщо зняти кору у вигляді пояска?»
3. Намалювати мал..128 на ст. 116. Дати відповіді на
запитання: «Який потік речовин по рослині називаємо висхідним, а який низхідним?
Які речовини по рослині рухаються по ситоподібних трубках, а які по судинах?
4. Розгляньте мал..129. Рослина виробляє біологічно активні
речовини, які називають ФІТОГОРМОНАМИ. Чому на малюнку, плоди оброблені фітогормонами
більшого розміру, а без обробки – меншого?
09.02.2022
Вітаю вас, дорогі
шестикласники! Підходить до завершення вичення вегетативних органів рослини: кореня,
пагона. У понеділок. 14.02 в нас тематична, так що повторюйте параграфи 23-30.
Сьогодні тема нашого
заняття «РУХИ РОСЛИН».
1.
Перегляньте
відео! Дуже цікаво! https://www.youtube.com/watch?v=30pPOlHg8q0
2.
Прочитайте параграф 31 і запишіть та вивчіть
цей конспект.
3.
Під
дією сили тяжіння корінь росте в глиб ґрунту, а пагін в протилежному напрямку –
до джерела світла, до сонця. Такі рухи називають РОСТОВІ (тропізми).
4.
Стебла
рослин, які в’ються, повільно обертаються, поки не знайдуть опору.
5.
Складні
листки мімози складаються, як тільки почнеться дощ, тобто вони захищаються від
нього.
6.
Добові рухи (настії): квіти вночі закриваються, а вдень відкриваються,
наприклад у кульбаби. Це спостерігається у тих рослин, квіти яких запилюють
денні комахи, і навпаки.
7.
Сезонні ритми – готуючись до зими, дерева скидають листя, а весною починають активно
рости.
11.02.2022
Привіт! Ось і настала
наша остання зустріч на уроці біології з вивчення «ВЕГЕТАТИВНИХ ОРГАНІВ
РОСЛИНИ». В понеділок – тематична.
Тема «Розмноження рослин».
1. Передивіться це відео: https://www.youtube.com/watch?v=8mVjNC_rHUQ
П Прочитайте параграф 32.
2.
Продовжіть
речення:
-
Статеве
розмноження, це ………………..
-
Нестатеве
розмноження, це………………
-
Вегетативне
розмноження, це……………
3.
Запишіть
у зошити матеріал з останнього слайду цього відео.
4.
Виконайте
ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРАКТИКУМ «Вегетативне розмноження рослин» на ст.124 та надішліть
мені фото. Результати попереднього Дослідницького практикуму надіслав лише
ДРЕБЕНЦОВ АРСЕНІЙ! МОЛОДЕЦЬ! Чекаю результатів ваших досліджень!
16.02.2022
Вітаю вас, мої друзі!
Розпочинаємо вивчати ГЕНЕРАТИВНІ органи рослини: квітку, плід,
насінину.
Квітка – генеративний орган рослини. Який забезпечує
статеве розмноження квіткових рослин.
1. Перегляньте
відео і замалюйте всі схеми, що відображаються і ньому https://www.youtube.com/watch?v=sMotA4uGhWU (потратите на перегляд 5 хвилин).
2. Ці
перемальовані схеми потрібно вивчити напам’ять.
3. В
кого не отримується переглянути відео, то перемалюйте мал.139, позначте все.
4. Випишіть
терміни та їх визначення з параграфа 33 та постарайтеся вивчити.
Успіху!
21.02.2022
Добрий день, мої
шестикласники! Ви самі активні здобувачі освіти, радію за вас!
Розглянемо сьогодні «СУЦВІТТЯ».
СУЦВІТТЯМ називаються пагони, що несуть на собі не одну
квітку, а групу квіток, і всі вони мають своє розташування.
1.
Перегляньте
відео : https://www.youtube.com/watch?v=VdDo77otISg , тривалістю 6 хвилин.
2.
Прочитайте
параграф 34 на ст.129-130.
3.
Намалюйте
в зошиті схеми (самі квіти малювати не
потрібно, лише схеми) простих та складних суцвіть, підписавши під ними назви
рослин, в яких такі суцвіття зустрічаються.
4.
Знайдіть
помилку на мал.143 і не допустіть її в себе.
Д/З
-
Прочитати
параграф 33.
-
Навчитися
малювати схеми суцвіть, називати їх та вказувати в яких рослин вони зустрічаються.
Успіхів!
23.02.2022
Привіт!
1. Запишіть у зошит
дату , тему і виділені визначення.
«ЗАПИЛЕННЯ» - такою є тема нашого заняття.
Запилення в квіткових рослин – це
перенесення пилку з пиляка на приймочку маточки. Існує самозапилення, коли пилок з тичинки
потрапляє на приймочку маточки тієї самої квітки ще до розкриття бутону. Воно
спостерігається у квасолі, пшениці, гороху, рису.
Перехресне запилення відбувається,
коли пилок з тичинки однієї квітки потрапляє на приймочку маточки іншої квітки.
Воно зустрічається у більшості видів квіткових рослин (черешні, вишні,
тюльпану, маку, гречки і т.д.)
2. Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=AtSLgvr4tqg (5 хв.)
3. Прочитайте
параграф 35; знайдіть та випишіть ознаки квіток, які запилюються вітром, а також комахами.
УСПІХУ!
30.03.2022 ВІТАЮ!
Дорогі мої!
1. Яку частину квітки позначено на малюнку
букваю Х?
А) чашолисток; б)
тичинку; в) пелюстку; г) маточку
Аголовний; Ббічний; Вдодатковий; Гдихальний
3. Яку частину квітки
позначено на рисунку буквою Х?
Апелюстка; Бприймочка маточки; Взав’язь; Гпиляк тичинки
4. Назвіть частину квітки, яка має
стеблове походження:
а) чашечка, б) тичинки, в) маточки, г)
квітконіжка.
5. Зазначте, як називають квітки, у яких
одночасно є тичинки й маточки:
а) одностатевими, б) двостатевими, в)
нестатевими, г) однодомними.
6. Назвіть просте суцвіття, які зібрані
разом, можуть утворювати складне:
А)
зонтик. Б) головка. В) початок.
7. Установіть відповідність між типом плоду (1-5) та
назвою рослини (А-Д), на якій він формується.
1яблуко А) малина ; Б картопля; В) груша; Г) персик; Д) огірок
2гарбузина
3багатокістянка
4ягода
5 кістянка
9. Установіть відповідність між назвами рослин та схемами суцвіть, що їм належать.
1морква; 2ромашка; 3кукурудза; 4подорожник
А
В
10.
Установіть відповідність між зображеннями плодів і способами розповсюдження
насіння.
1
2
3
4
А саморозкиданням
В на хутрі тварин
Г птахами
Двітром
11. Укажіть, чому
озимі культури висівають під зиму?
А. вони теплолюбні; Б. для плодоношення вони
потребують впливу низьких температур; В. вони потребують впливу високих
температур.
12. ЯК за
особливостями будови квітки можна визначити притаманний їй спосіб запилення?
1.
Комментариев нет:
Отправить комментарий