9 клас

31.01.2022

 Д/з з біології:

1.    Прочитайте уважно у параграфі 30 текст на ст.125»Неповне домінування»

2.    Виконайте вправи (на неповне домінування)

-        При схрещуванні двох рослин нічної красуні половина нащадків мала рожеві, а половина – білі квітки. Визначити генотип і фенотип батьків.

-        У великої рогатої худоби RR - червона масть,   rr – біла,  Rr– ряба (чала). Є рябий бугай, а корови – усіх трьох кольорів. Яка ймовірність появи рябого теляти у кожному з трьох схрещувань?

Будуть питання – дзвоніть: 0688827199


1.                                        07.02.2022

Д

       Добрий день, мої дорогі дев’ятикласники! Сьогодні невдала була наша відео конференція( інтернет був зовсім поганий) і тому перепишіть конспект, прочитайте самостійно текст на ст.. 123-124.  Перепишіть схрещування з рис.101. ви бачите, що ми спостерігаємо за схрещуванням двох організмів які вже відрізняються не лише за кольором насінин гороху, але ще за формою: гладенькою і зморшкуватою. Тому колір гороху жовтий ми обрали букву А, зелений – а-, бо це рецесивний алель. Гладенький горох, домінантний алель, тому буква В, а зморшкуватий –в. Генотип гомозиготного гороху за двома генами буде ААВВ, фенотип його жовтий гладенький схрестили х аавв Зелений зморшкуватий.

2.     Потрібно написати їх гамети: у мами це буде АВ, в батька ав.

3.     В І поколінні після їхнього злиття буде генотип АаВв.

4.     Тепер перейдіть до рис2, де написані гамети цього гібрида, що ми получили в і поколінні.   АаВв : АВ. Ав, аВ.ав. Це вам потрібно переписати цей рис.102 і віпрацювати їх написання.

5.     Перейдіть до рис 103, накресліть цю решітку Пеннета, але без малюнку горошин, а замість них запишіть їхні фенотипи (скорочено). Порахуйте горох   ---  Жовтий гладенький: жовтий зморшкуватий: зелений гладенький: зелений зморшкуватий. Повинно вийти 9:3:3:1. Якщо вийшло по-іншому перевірте себе. Цей закон має назву «ЗАКОН НЕЗАЛЕЖНОГО УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК».

Опрацювавши текст і конспект спробуйте виконати задачки:

АаВВ х ААвв; ааВв х АаВв коли А – жовтий горох, а – зелений; В – гладенький, в – зморшкуватий. Які генотипи і фенотипи будуть в нащадків? Будьте уважні, в яйцеклітинах і сперматозоїдах має бути по дві хромосоми, обов’язково обох алелів (див. рис. 102). Як розв’яжете, надішліть!


10.02.2022

Шановні дев’ятикласники! Перегляньте ці два відео:

1.     https://www.youtube.com/watch?v=gnHyyclRf9w

2.     https://www.youtube.com/results?search_query

 

Прочитайте текст на ст.130-132.

Виконайте задачі.

Задача1. Визначте ймовірність народження в батьків сина чи дочки, хворих на гемофілію, у випадку:

А) коли батько здоровий, а мати носій рецесивного алеля гемофілії;

Б) коли батько хворий на гемофілію, а мати гомозиготна за домінантним алелем.

Задача 2. Чому коти ніколи не бувають черепахового забарвлення (чорні плями на білому тілі), а тільки кішки? Розв’яжіть схрещування. Знаючи, що гетерозигота ХАХа завжди черепахового забарвлення.

А) Руда кішка х чорний кіт;      б) черепахова кішка х рудий кіт

А – рудий колір, а – чорний 

____________________________________________________-

14.02.2022

 Вітаю вас! Тема нашого уроку «Форми мінливості. Модифікаційна мінливість».

1.    Запишіть тему уроку.

2.    Випишіть визначення «Що таке мінливість?»

3.    Накресліть рис. 118.

4.    Перегляньте відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=Aca42s1TBKw

5.     Виконайте «Лабораторне дослідження мінливості в рослин». (ст.138.)

6.     Щоб отримати оцінку «6». Можна використати дані з відео: а)перекреслити табличку і графік , який демонструється у відео на 11.46 хвилині.

7.     Щоб отримати оцінку «12», потрібно підійти до своєї кімнатної рослини і виміряти довжину 20 листків (це буде n), записуючи її на листочку.

8.     Потім побудувати таблицю, де розмістити варіанти (v) цієї довжини листків (наприклад 2см, 3см, 6см і тд..) в порядку зростання.

9.     Зверху таблиці, або знизу розмістити (р) частоту зустрічальності  кожної з цих довжин ( наприклад листок з довжиною 2 см, зустрічається серед ваших обраних листків 2 рази, це і буде (р).

10. Потім по цій таблиці потрібно побудувати графік. По осі абсцис відкласти яка довжина листків (в порядку зростання вам зустрічалась, а  на осі ординат (р). З’єднати ці точки.

11. Зробити висновок. Якої довжини листки зустрічаються найчастіше і чому? (які умови вазону вплинули на них).

Д/з: прочитати параграф 33. Оформити Лабораторне дослідження


_____________________________________________________________

                   17.02   Добрий день, дорогі дев’ятикласники!

Продовжуємо вивчати форми мінливості. До вашої уваги «СПАДКОВА МІНЛИВІСТЬ»

1.     Прочитайте параграф 32 (ст.133-136). Розгляньте уважно мал. 120-124.

2.     Перегляньте відео (потратьте 12 хв. Вашого дорогоцінного часу) https://www.youtube.com/watch?v=vhMpUzASNYY

З відео випишіть:(Продовжити речення) : Спадкова (генетична) мінливість зумовлена…..

Комбінативна мінливість визначається….

Мутаційна мінливість – це форма спадкової мінливості, яка…..

Мутації – це стійкі зміни генетичного матеріалу, які……

3.     Накресліть схему (з відео) Типи мутацій залежно від змін генетичного апарату

4.     Процес виникнення мутацій назив. МУТАГЕНЕЗОМ. Чинники, які спричиняють мутації назив. МУТАГЕНАМИ.

5.     Запишіть схему (з відео) які мутагени відносяться до Фізичних, які до Хімічних, а які до Біологічних.

6.     Запишіть (з відео) ЗАГАЛЬНІ ВЛАСТИВОСТІ МУТАЦІЙНОЇ МІНЛИВОСТІ і їхній зміст. Наприклад: Стійкість – мутації не зникають упродовж життя особини; і т.д..

Успіху в здобутті знань! Можете вже розпочати підготовку до «Самоконтролю» на ст.145-147.

---------------------------------------------------------------------------------

 21.02.2022 

Доброго дня вам!

Запишіть тему заняття: «СПАДКОВІ ЗАХВОРЮВАННЯ ЛЮДИНИ, ГЕНЕТИЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ»

1.     Перегляньте дуже цікаве відео: https://www.youtube.com/watch?v=tWUHCOHKk14

2.     Опрацюйте параграф 34, ст.139-142.

3.     Дайте відповідь на питання «Чим відрізняються ГЕННІ хвороби від ХРОМОСОМНИХ?  Які ознаки людей хворих на фенілкетонурію, Синдром котячого крику, синдром Дауна, дальтоніків, гемофіліків? Для чого потрібне генетичне консультування і кому?»

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий